Najlepšou možnosťou, ako skontrolovať vstrekovací systém komplexne, je diagnostika. Je dôležité dbať na to, aby diagnostika prebehla v servise, ktorý má skúsenosti a technológie určené presne na KE-Jetronic systém. My vám ich vieme zaručiť.
Pretože riadiaca jednotka síce obsahuje pamäť chýb, ale v porovnaní s diagnostikou moderných jednotiek nájdeme niekoľko rozdielov. Tým najhlavnejším je, že pamäť na chyby riadiacej jednotky KE-Jetronic nie je permanentná. Chybné kódy sa ukladajú len do vypnutia zapaľovania a následne sú automaticky mazané. Preto je nutné pre výpočet kódov postupovať presne určeným postupom a dbať na to, aby motor nezhasol.
Riadiaca jednotka rozoznáva približne dve desiatky problémov. Také, ktoré majú najväčší vplyv na chod motora. V našom servise sa však pozrieme na jednotku ako celok. Po overení funkčnosti si môžete byť istý, že aj na staršom vozidle najazdíte ešte veľa kilometrov
Rozdiel medzi K-Jetronic a KE-Jetronic
Ak máte starší model Audi, tak je viac ako pravdepodobné, že využívate systém vstrekovania K-Jetronic. Používal sa hlavne vo vozidlách Audi počas osemdesiatych rokov a ešte aj v prvej polovici deväťdesiatych rokov. V princípe existuje niekoľko generácií tohto systému, pričom sa od seba líšia iba rôznorodým usporiadaním komponentov.
Čím novší je však systém, tým menej fyzických častí riadiaca jednotka obsluhuje. Základ celého systému však stojí na dvoch zložkách. Dôležitou súčasťou je odmeriavač množstva nasávaného vzduchu. Rozdeľovač tlaku paliva následne slúži už na rozdelenie paliva do jednotlivých vstrekovačov.
V novších modeloch Audi je už vstrekovací systém KE-Jetronic. Ten si vyžaduje, aby bol celý vzduchotesný. Akýkoľvek prienik vzduchu sa odráža nielen na chode systému, ale okamžite znižuje samotný výkon a môže sa objaviť aj nestabilný voľnobeh.