Diagnostika a oprava vstrekovacieho systému K-Jetronic v špecializovanom servise
Značka BOSCH patrí k technologickej elite. Aj preto sa ešte pred 50 rokmi spojila so značkou Audi. Ich spolupráca vyústila do vývinu vstrekovacieho systému Jetronic do automobilov Audi. Pre ich správnu funkčnosť a dlhú životnosť je však nutné aj tento systém pravidelne kontrolovať, robiť diagnostiku a poskytovať mu odborný servis.
Audi a BOSCH
Dvojka, ktorá si povedala, že by spolu mohli vymyslieť dômyselný vstrekovací systém pre automobily. Od sedemdesiatych rokov preto začali spolupracovať, a tak vznikol K-Jetronic, teda mechanický systém vstrekovania paliva, s kontinuálnym vstrekom.
Prísnejšie emisné normy a väčší dôraz na ekológiu si však vyžadoval aj evolúciu vstrekovacieho systému a z K-Jetronic sa stal KE-Jetronic. Ten je rovnako spoľahlivý, avšak evolučne sa posunul od plne mechanického vstrekovania až po čisto elektronické riadenie. Čím viac elektronických zariadení, tým samozrejme aj viac technológií, ktoré je vhodné pravidelne servisovať.
Vstrekovací systém, ktorý je klasikou
Ak máte starší model Audi, tak je viac ako pravdepodobné, že využívate systém vstrekovania K-Jetronic. Používal sa hlavne vo vozidlách Audi počas osemdesiatych rokov a ešte aj v prvej polovici deväťdesiatych rokov. V princípe existuje niekoľko generácií tohto systému, pričom sa od seba líšia iba rôznorodým usporiadaním komponentov.
Kvalita podpísaná značkou BOSCH ostala zachovaná. Čím novší je však systém, tým menej fyzických častí riadiaca jednotka obsluhuje. Základ celého systému však stojí na dvoch zložkách. Dôležitou súčasťou je odmeriavač množstva nasávaného vzduchu. Rozdeľovač tlaku paliva následne slúži už na rozdelenie paliva do jednotlivých vstrekovačov.
Poctivá a odborná diagnostika
V novších modeloch Audi je už vstrekovací systém KE-Jetronic. Ten si vyžaduje, aby bol celý vzduchotesný. Akýkoľvek prienik vzduchu sa odráža nielen na chode systému, ale okamžite znižuje samotný výkon a môže sa objaviť aj nestabilný voľnobeh.
Najdôležitejšie je teda pravidelne kontrolovať tesnenie celého vstrekovacieho systému a všetkých gumových spojov, prípadný problém môžem odhaliť diagnostika.
Rovnako je nutné kontrolovať, či je systém bez prasklín. Na to je však potrebná demontáž systému z automobilu, nakoľko pri bežnom ohliadnutí nemusia byť drobné praskliny rozoznateľné. To však vie zaručiť len dôsledný a autorizovaný servis. Pravidelná kontrola tak zaručuje optimálny výkon motora, aj to, že vás auto nezradí napríklad na dlhšej ceste.